ntre municipiul Baia Mare si resedinta de judet a Salajului se va deschide peste cateva luni un santier. Ministerul integrarii a decis sa inceapa lucrarile la Drumul
Nordului, despre care s-a vorbit insistent in ultimii ani, dar care nu a mai ajuns sa fie si realizat. Actualul proiect, acceptat de specialistii institutiei, difera radical de cel pe care autoritatile maramuresene l-au prezentat acum cativa ani. Viitoarea sosea nu se va mai suprapune cu Drumul Judetean 108 A – care trece prin Ardusat, ci va fi construita de la zero. Aceasta nici nu va trece prin localitati, astfel incat soferii nu vor avea restrictii de viteza.
Conducerea Consiliului Judetean (CJ) Maramures a precizat ca proiectul Drumul Nordului a fost inclus de Ministerul Integrarii Europene pe lista de prioritati si ca in aceasta perioada se lucreaza la partea tehnica, astfel incat executia sa poata fi inceputa cat de curand. Reprezentantii guvernului au prevazut si fonduri pentru studiul fezabilitate, iar pentru finalizarea lucrarilor au prevazut un imprumut maxim de finantare de 50 de milioane de euro.
Maramuresul va fi legat de autostrada Transilvania
Initial autoritatile maramuresene si cele din Salaj au facut lobby pentru refacerea actualului DJ 108A, care leaga Baia Mare de Zalau. Dat fiind ca guvernul a acceptat ca intre municipiul maramuresean si orasul maghiar Vaja sa fie facut un drum rapid, s-a ivit si ideea constructiei unei sosele similare care sa ajunga in judetul Salaj.
“Consiliile judetene Maramures si Salaj au solicitat un nou traseu, care sa ocoleasca localitatile. Aceasta modificare de proiect a condus in fond la transformarea drumului intr-unul rapid. Parcurgerea lui ar urma sa se faca fara restrictiile de viteza pe care le impune intrarea intr-o comuna”, a declarat vicepresedintele CJ, Emil Marinescu.
El a explicat si faptul ca, pe teritoriul judetului Salaj, e prevazut ca Drumul Nordului sa intalneasca Drumul National 1C care leaga Satu Mare de Zalau si de Cluj si de soseaua de centura a Zalaului. De asemenea, urmeaza sa aiba iesire la viitoarea autostrada Transilvania, care e in curs de constructie
Trei variante de traseu pentru viitorul drum rapid
Licitatia pentru studiul de fezabilitate a fost castigata de compania “Search”, care a elaborat si studiul de traseu. Vicepresedintele Emil Marinescu a afirmat ca exista trei variante pentru Drumului Nordului si ca fiecare dintre ele a fost inaintata ministerului integrarii pentru analiza.
Toate cele trei variante de traseu au ca punct de pornire podul de la Ardusat, care va face parte din ruta viitorului drum expres Baia Mare – Vaja. Ele parcurg un traseu comun de 2,8 kilometri, dupa care se despart. Doua dintre ele sunt proiectate sa treaca prin zona de deal, la mare distanta de actuala sosea, iar celalalt strabate lunca Somesului.
“Prima merge pe liziera, in zona de deal a Buzestiului si ajunge la Arinis, iar cea de-a doua face bucla de la Farcasa pana in Salsig. Cel de-al treilea traseu merge prin lunca Somesului, pe langa comunele Ardusat, Buzesti, Tamaia, Sarbi, Farcasa, Gardani, Salsig, Rodina si Arinis, urmand sa mearga mai departe spre Cehu Silvaniei”, a explicat Marinescu.
Soseaua va fi si dig de protectie impotriva inundatiilor
Vicepresedintele CJ a aratat ca reprezentantii ministerului integrarii au aprobat cea de-a treia varianta, ceea ce inseamna ca viitorul drum va fi paralel cu actualul DJ 108A. Unul din argumente a fost si acela ca traseul prin zona de lunca nu presupune costuri de constructie exagerat de ridicate.
“Este si mai scurt. Va avea doar 26,2 kilometri pe teritoriul Maramuresului. Specialistii au aratat ca se va iesi si mai ieftin pentru ca nu va fi nevoie sa se amenajeze tuneluri. Celelalte trasee presupuneau cinci, respectiv sase constructii de acest gen, pe o lungime de circa cinci kilometri.”
Marinescu a precizat ca plasarea Drumului Nordului in lunca Somesului are dubla importanta. Pe de-o parte caile de acces spre localitati vor fi mai usor de realizat, iar pe de alta parte se va suprainalta soseaua astfel incat sa se formeze un dig pe malul Somesului care sa protejeze localitatile in cazul unor inundatii.
Termenul de finalizare a lucrarilor a fost fixat in 2010
Viitorul drum dintre Baia Mare si Zalau va fi in aceste conditii nu doar o ruta rapida, ci si una mai scurta cu aproximativ 10 kilometri in Maramures fata de cea actuala. Autoritatile maramuresene au aratat ca actualul DJ 108 A va ramane functional, doar ca refacerea lui nu va mai reprezenta o prioritate, cum era pana acum.
Termenul de finalizare a lucrarilor va fi 2010, conform actualelor contracte incheiate de ministerul integrarii. “Deja se lucreaza la proiectare. Se cunoaste sursa de finantare, exista si o firma care a castigat aceste lucrari, in consecinta se poate spune ca proiectul e mult mai avansat decat ce privind drumul rapid Vaja-Baia Mare”, a subliniat
Marinescu.
In perioada urmatoare, reprezentantii CJ si cei ai ministerului integrarii vor trebui sa se concentreze asupra preluarii terenurilor ca sa poata permite deschiderea santierului. “Problema se va rezolva rapid, printr-un parteneriat intre consiliile locale si cetateni. Vom avea o comisie de evaluare… Nu cred ca oamenii nu vor vinde, pentru ca risca sa fie expropriati”, a mai aratat vicepresedintele Consiliului Judetean.
Bine ai venit la Astra!
Bine ai venit pe primul blog al agentiei de pariuri Astra Sport Bets! Cu siguranta vei gasi aici cele mai bune surse de castig alaturi de Astra Sport Bets
Astra Sport Bets
Blog Archive
-
▼
2009
(156)
- ► septembrie (20)
-
▼
februarie
(46)
- Bianca Brad isi intampina fetita in casa noua
- Gică Petrescu, dator 3.000 lei la întreţinere!
- Condamnatii aleg exilul
- Garda de Mediu câştigă pe linie în instanţă
- A murit singurul supravieţuitor al accidentului di...
- Poli se ineaca in vin
- Santier intre Baia Mare si Zalau pentru Drumul Nor...
- Digul Jiului s-a impotmolit la Cotofeni
- Uzina Tractorul a ramas tot fara conducere
- Bricolajul, un lux pentru clujeni
- Craciunescu si Penescu la tribunal!
- Gigi Becali a gasit primul vinovat: preparatorul f...
- Mititelu sprijina Rapidul in lupta cu Steaua
- Victorii pentru Sharapova şi Hingis, la Indian Wells
- "Mutu, un tiganus viclean"
- Radioul fierbe! Dragos Seuleanu iese la atac
- Controversatele zeite
- Un roman pacaleste Auschwitz-ul
- Pictorii români dau din coate să câştige mai mult
- Adio înfrumuseţare în saloanele de apartament
- Ontanu supravegheaza cu pensionarii asfaltarile
- Norocosii vor avea parte de trei probe la BAC abia...
- Norocosii vor avea parte de trei probe la BAC abia...
- Ramanem pe uscat
- Primul tirg de scoli de afaceri la Bucuresti
- Republica Moldova a reluat exporturile de fructe ş...
- Interviu Nicu Covaci: „Exista o gasca de ingeri in...
- "Romanii se lasa de fumat numai cand sunt bolnavi"
- Cinci persoane pot infiinta un fond de pensii
- Vacile si porcii vor traversa apele pe podete proi...
- Sângele din cordonul ombilical poate salva vieţi
- Exodul creierelor, o pierdere nationala
- Peste 15 la sută din taţi aleg să stea acasă cu co...
- Capitala Indoneziei, inghitita de ape
- 56 la suta dintre britanici vor demisia imediata a...
- Europa a intrat in «alerta aviara»
- China accepta opiumul popoarelor
- Jacques Chirac: "Întreaga planetă este în pericol
- Americanii recunosc că au pierdut patru elicoptere
- Start treptat al ofensivei, la Bagdad
- Stolojan, agent electoral pentru Basescu
- Succesiunea la MAE, oglinda a disputelor din PNL
- Falsurile lui Nastase, cumparate de un pusti
- Cinci romani, unsi cavaleri de Malta
- Tariceanu ar aduce PSD la guvernare
- Geoana: Nu vom sustine un guvern al Aliantei. Desp...
Scoruri Rugbi: Santier intre Baia Mare si Zalau pentru Drumul Nordului
Scoruri Rugbi: Santier intre Baia Mare si Zalau pentru Drumul Nordului
Scoruri Rugbi: Santier intre Baia Mare si Zalau pentru Drumul Nordului