Astra Sport Bets

Astra Sport Bets - Pariuri Sportive de calitate

Bet365

Efectul Kosovo. Sârbii atacă cu pietre tir-urile bulgăreşti

Efectul Kosovo. Sârbii atacă cu pietre TIR-urile bulgăreştiSârbi furioşi atacă în mod constant cu pietre TIR-urile bulgăreşti de la Belgrad şi până la graniţa de la Kalotina, titrează presa bulgară de joi. “Sunt furioşi deoarece Sofia a recunoscut Kosovo. Parbrizul camionului meu este tot timpul bombardat cu pietre. Este ca o bătălie. Nu îndrăznim să ne oprim pentru a ne odihni pe teritoriul Serbiei. Ne oprim foarte rar şi doar în parcări bine păzite”, a declarat un şofer de camion
bulgar pentru Standart News. De asemenea, copiii sârbi taie cauciucurile tuturor autovehiculelor cu numere de Bulgaria, care trec prin graniţa de la Kalotina.

“Noi suntem cei care plătim pentru deciziile politicienilor noştri”, au declarat şoferii bulgari. Costurile de transport pentru TIR-urile care tranzitează Europa vor creşte dacă vehiculele vor fi nevoite să ocolească Serbia, din cauza conflictului din Kosovo, anunţă reprezentanţii transportatorilor de la Sofia. Companiile bulgăreşti se tem că vor pierde sute de mii de dolari deoarece Bulgaria a recunoscut independenţa provinciei Kosovo.

În prezent, cea mai mare parte a TIR-urilor bulgăreşti care se îndreaptă spre porturile din Croaţia şi Europa de Vest, trec prin Serbia. Vehiculele de transport bulgăreşti vor fi nevoite să facă un ocol de 200-300 de kilometri prin România şi Ungaria. De asemenea, transportatorii bulgari vor fi nevoiţi să întrunească cerinţele vamale si de tonaj ale României şi Ungariei, care sunt diferite de cele ale Serbiei.

“Legile UE interzic camioanelor foarte grele să tranziteze Uniunea Europeană”, a explicat Rossen Dimitrov, de la Asociaţia Transportatorilor Bulgari, citat de Standart News. Asta înseamnă că aceste vehicule
grele vor fi nevoite să treacă prin Serbia.

Doar actele vamale ale unui TIR care tranzitează România şi Ungaria vor costa cu până la 150 de euro mai mult decât dacă ar trece prin Serbia. Autobuzele cu călători vor fi de asemena nevoite să ocolească prin România pentru a ajunge în vestul Europei ceea ce va conduce la o creştere a costurilor de transport cu 10 până la 40 de procente.